1. kolo Maver Feeder Cupu 2019 – nádrž Pilská

331
Maver Cup Pilská
Kapřík z tréninku, v závodě jsem bohužel žádného nedostal do vezírku.

1. kolo Krajského přeboru Moravského rybářského svazu v LRU feeder 2019 se letos stejně jako o rok dříve spojilo s pohárovým závodem Maver cup a první závod se uskutečnil 21. dubna 2019 ve Žďáru nad Sázavou na nádrži Pilská.

Pilská nádrž neboli Pilák je 55ha revír MRS a nyní už velmi oblíbená závodní trať pro feederová klání. Uskutečnilo se zde již poměrně dost závodů, kde se nachytalo velké množství ryb, a mnoho závodníků se na Pilák vždy těší. Na tento závod jsme se přihlásili v tradiční sestavě do soutěže týmů (1. kolo Maver cupu) a vzhledem k tomu, že Pilák je naší domácí vodou, ujali jsme se také pořadatelství tohoto závodu.

Příprava závodí trati

Pár vrásek na čele nám ještě před samotným závodem vytvořil stav vodní hladiny, který díky poměrně bohaté sněhové nadílce na Vysočině v průběhu zimy doplnil Pilák na plný stav a “naše” krásná a regulérní závodní trať, která je při nízkém stavu vody na písčité pláži, byla najednou pod vodou.

Bylo třeba vyhrnout si rukávy a pustit se do práce s úpravami břehu, především vyčištění břehů od náletových dřevin. Tady jsme odvedli v průběhu jara a těsně před závodem dost práce, aby se mohl závod uspořádat a závodní trať byla co nejlepší.

Je pátek, dva dny před závodem a já už si to štráduju směr Žďár nad Sázavou. Kolem 10h ranní přijíždím do velitelského stanu – k Jendovi domů, který se stane na víkend mým nocležištěm.

Jsem srdečně přivítán, pozván na kávu a kus řeči do Jendova hnízdečka. Dopíjíme a razíme směr Pilák vyměřit a “doladit” trať, jde nám to pěkně od ruky, svítí sluníčko a brzy dokonce doráží posila v podobě Honzy Tomšíka, který nabral malé zpoždění (zelený čtvrtek, který byl den předem naštěstí přežil).

Příprava tratě - vodní lovec :-)
Příprava tratě – vodní lovec 🙂

Trénink

Trať je nachystána a my hladoví, jedeme na skvělý domácí oběd a po obědě konečně na ryby, čas tréninku nastal. Rozdělujeme si bojové úkoly, zkoušíme různé vzdálenosti a styly lovu. Nejvíc se daří mě, “ošahal” jsem si dno a našel místo, kde by se ryby měly pohybovat.

Výběr místa na tomto revíru je podle mého názoru velmi důležitým a podstatným
faktorem na cestě k úspěchu. Zaměřuji se čistě na rychlostní lov cejnů, což mi naprosto vyhovuje a v průběhu celého tréninku se mi daří chytat rybu za rybou a dokonce se mi do cejnového místa přimotal i nějaký ten kapřík.

Kluci jsou na tom o poznání hůře, a když po půlce tréninku přechází na “můj” styl lovu a vzdálenost jsou také úspěšní. Vyhodnocujeme trénink a volíme taktiku zaměřenou čistě na cejny, které přizpůsobíme styl lovu, výběr místa, složení krmení i živé složky, jako tu správnou cestu pro týmový výsledek.

Uvidíme, jaká bude realita v závodě. Páteční večer, trať nachystána, je potrénováno, Jenda má narozeniny, a tak se nese večerní zábava v duchu oslav a dobré nálady v kruhu super kamarádů a my uleháme, kdy u je měsíc vysoko :-).

Sobotu, tedy den před závodem, tentokrát trávíme s Honzou Tomšíkem jako podpora naší kamarádky Andrejky na břehu při prvním závodu 2.ligy sk.B LRU feeder v Domaníně. Naše podpora přinesla úspěch a Andrejka zachytala jako královna, když s výsledkem 2+2 přechytala většinu chlapů. 🙂

Jenda celý den pilně pracoval (tedy tvrdil to) na stavbě a po našem příjezdu začínají velké přípravy na zítra, staráme se o živou, mícháme osvědčené cejnové krmení, ladíme detaily. Je nachystáno, popíjíme, probíráme taktiku a vše možné kolem rybařiny a tentokrát uleháme o trošku dříve.

Tréninková selfie s cejnem? Může být!

První kolo závodu

Je tu neděle, den závodu, budíme se do krásného mrazivého rána Vysočiny, snídáme, balíme vše potřebné a hurá na trať. Na parkovišti už je pěkně živo, vítáme se s kamarády a jdeme napíchat trať.

Je po sedmé ranní a po úvodním slovu Jendy Stárka a Radka Černého jdeme na losování. Los mě posílá na B6, Jenda míří na C4 a Honzík na A9. Přejeme si hodně štěstí, potvrzujeme si zvolenou taktiku a jdeme na své místa.

Po příchodu na místo zjišťuji, že tak šťastný los to nebude, bohužel toto místo nebylo připraveno úplně dle mých představ, ve vodě bylo poměrně dost nečistot, velký pás posekaného rákosí, nějaké větve ve vodě a velká větev nade mnou.

V duchu si říkám, jaký jsem pitomec, že jsem si místo líp nepřipravil, když jsme čistili trať. Na druhou stranu jsem ale rád, že jsem na něm já a ne nějaký z juniorů, zkusím se s tím poprat.

Je 8h a začíná příprava, začal jsem se tak poctivě věnovat čištění místa, jak ve vodě, tak na břehu a nesledoval čas, který letěl jako blázen. Po třetím přesunu bedny aţ na okraj sektoru jsem konečně mohl spokojeně nahazovat, což by bylo super, kdyby v tu dobu nezatroubili signál krmení, měl jsem zaklipován jeden prut a kolem sebe pěkný nepořádek a nachystáno jsem neměl skoro nic, pěkně to začíná.

Kolem už se zuřivě krmí a já se zmateně potácím po sektoru, prostě profík jak má být :-). Po pár minutách se statečně ujímám prutu a krmím taky, stihnu tam poslat asi 6 krmítek a už troubí začátek závodu.

Kluci kolem jsou podstatně dál než já a chytají pasivněji. Dle naší týmové taktiky jdu po cejnech, ti ovšem nikde. Start měli všichni slabší, ale postupně se začínají tahat první ryby, soused napravo udolal prvního hezkého kapříka a já smutně koukám na nehybnou špičku.

Posílám na místo plné krmítko malé patentky a na háčku dvě velké patentky a po chvíli přichází záběr, zdolávám prvního a na zdejší poměry velkého cejna. Abych všem potvrdil, jak profesionálně si dnes stojím a jaký jsem ochránce přírody, nechám cejna, ať se projede vodními trávami a zbaví se háčku.

První ryba je pryč, nevadí říkám si, teď začne koncert. Abych byl upřímný, koncert nezačal, s velkými obtížemi se mi podařilo chytit několik pěkných cejnů, nebyl jsem ovšem schopný “dostat se do ryb” a mezi záběry jsem měl velké prodlevy. V polovině závodu jsem dostal krásný záběr, hokejku.

Na prutě mám kapra, pěkně bojuje a já si užívám zdolávání. Protože cejni nebrali, zjemnil jsem celou sestavu. Myslím, že to kapr věděl, dostávám ho na hladinu, má tak 2kg, ten bude “psát”, říkám si. Teď ovšem nastává poslední fáze, dostat ho do podběráku přes džungli, kterou mám před sebou.

Nepovedlo se, kapřík si to namířil do větve a já o něj přicházím. Abych to stručně shrnul, prvním kolem jsem se doslova protrápil a udolal asi 15 cejnů a s předvedeným výkonem nejsem spokojený.

Maver Cup Pilská
Kapřík z tréninku, v závodě jsem bohužel žádného nedostal do vezírku.

Jako jeden z pořadatelů vyrážím vážit. V mém sektoru B se chytalo pěkně, juniorka Nellča Králová předvedla krásný výkon a nachytala 9.460g a bere 4, klobouk dolů. Trojku vybojoval vedle sedící Karel Mucala s váhou 11.550g, dvojku bere Viktor Štovčík s váhou 13.410g, sektor B vyhrává Radek Černý s váhou 15.040g.

Já jsem vyfasoval za svůj krásný výkon 9 s váhou 6.490g a mám tak o čem přemýšlet.
Sektor A vyhrává z forhontu Honza Zavřel – Zauwi s váhou 12.220g, dvojku pro náš tým vyválčil Honza Tomšík s 10.810g a třetí místo bere Tomáš Ohera s váhou 6.520g.

Nabitý sektor C vyhrává s přehledem Pepa Konopásek z forhontu s největší váhou ranního kola 19.320g, druhý je Martin Maťák za 14.840g a třetí náš Jenda Stárek s váhou 13.430g.
Po prvním kole máme tedy součet 14 za 2+3+9 a jsme i přes můj “nákup” na průběžném 3. místě.

Trošku se mi ulevilo, kluci nás podrželi krásnými výkony a mě po špatném výkonu podpořili. Moc si vážím našeho týmového pojetí každého závodu a vím, že nás to posouvá dopředu, díky kluci!

Druhé kolo závodu

Odvážil jsem dva sektory, jdu se balit a losování nechám na Honzíkovi. Los mě v druhém kole posílá opět na sektor B, tentokrát vedle forhontu na místo B2. Jenda Stárek taky zůstává na svém sektoru a posouvá se na C7, Honzík si vylosoval přesun o místo vedle na A10.

Karty jsou rozdány, jdeme na ně.Přesouvám se na vylosované místo, místo je čisté, bez stromů s pěkným břehem, jsem spokojený. Od Karla Mucaly, který tu seděl v prvním kole, vím, že problémem tu byly vodní trávy, které jdou vidět jak na hladině, tak i těsně pod ní.

V těch údajně ztratil hodně ryb. Poměrně důležitá informace. Nechci opakovat situaci z rána a tak se poctivě věnuji přípravě v rychlejším tempu a hlídám si čas. Jsem připraven, vše je na svém místě, pruty nachystány, našel jsem si to “správné” místo na dně, dokonce stíhám ještě v klidu poobědvat.

Los mi za sousedy určuje super kamarády, nalevo sedícího Olivku na forhontu a napravo sedící Andreu, která včera zářila na druhé lize. To bude těžký souboj, říkám si. Zní signál krmení, posílám na místo 8 jendítek (speciálních krmítek domácí výroby z dílny našeho Jendy) čisté směsi a jedno s malou patentkou a pár pinkami.

Myslím si, že odpolední kolo bude na záběry slabší než dopoledne a tak vím, že
bude záležet na každém záběru a každé rybě. S tím vědomím jdu do závodu a snažím se maximálně soustředit.

Je tu signál začátek závodu, na háčku č.14 dvě patentky, v krmítku jen čisté krmení, mám v plánu chytat aktivně a přehazovat první hodinu po 45-60s a postupně interval prodlužovat.

K mému překvapení mám od prvního nahození záběry. První nához, první záběr, čekám na poctivé ohnutí špičky a sekám. První ryba je na háčku, opatrně ji zdolávám, cejna brzy zvedám na hladinu, aby se nedostal do trav (což jsem dělal celé kolo a o žádnou rybu tak nepřišel).

První ryba je moje, pokračuju v taktice a vychází to. S vedle sedící Andreou chytáme ve stejném tempu a podobnou taktikou, což se nám daří oproti ostatním, kteří jsou téměř bez
záběru. Když mám sedmého cejna a Andrea mě o jednoho přechytává, najednou u ní dochází k útlumu.

Pokračuju v nastoleném tempu a vidím, že Andrea ztrácí dva kapry za sebou. Najeli ji do krmného místa a cejni byli rázem pryč. Začínám jí utíkat. Cejni jí z místa zmizeli a začíná chytat pasivněji.

Asi v polovině kola začínají záběry velmi slábnout a začíná boj o každou rybu, jak jsem čekal. Z předchozích zkušeností vím, že je to čas na zjemnění sestavy, dávám tedy háček č.16 na návazci 0,08mm a to mi pomáhá. Ryby na místě mám, ovšem záběry nejdou vidět ani na pletence.

Dvakrát po sobě se mi stalo, že jsem napočítal do minuty (někdo používá stopky, já počítám :-)) a při pokusu stáhnout a přehodit jsem měl rybu na háčku. Zbývá asi 45 min do konce a já vím, že teď se bude “lámat chleba”.

Ryby se k záběru nemají a já tak zkouším chytat “na slepejše”. Pokusil jsem se přijít na
dobu, kdy budu mít rybu na háčku, aniž bych měl záběr (zní to divně, že? :-)). Po několika pokusech se mi jeví jako nejlepší čas kolem 50-75s. Pokud jsem sekal dříve či později, rybu jsem nedostal.

Zbytek kola odchytávám touto taktikou, kdy jsem daný čas nechal ležet nástrahu na dně, zasekl a na prutě měl rybu i bez toho, abych viděl jakýkoliv záběr. Díky tomuto netradičnímu lovu se mi podařilo dostat do vezírku v závěru kola ještě pár pěkných cejnů.

Velká patentka
Velká patentka v TOP kvalitě fungovala

V poslední hodině se pěkně rozchytal na forhontu sedící Olivka, který se prvními 2h protrápil, většina závodníků byla ovšem v závěru závodu téměř bez ryb. Je tu signál konec závodu. Myslím, ţe na tom nejsem špatně, mám 30 cejnů a věřím ve slušný výsledek.

Záběr od kapra jsem tentokrát nedostal. Jdeme vážit, vážení sektorů B a C se opět ujímám já. Sektor C vyhrává opět s velkým přehledem a největší váhou odpoledního kola 18.490g Pepa Konopásek, dvojku bere za 12.110g náš Jenda Stárek a na třetím místě končí Zauwi s váhou 10.130g.

Při vážení mého sektoru B zjišťuji, že se záběry to bylo opravdu slabé a největší váhu má prozatím Jirka Malý – Junior 6.340g. Jdu vážit předposlední a myslím, že to by mohlo vyjít. Je to tam! Váha se zastavuje na 8.990g a já tak vítězím na sektoru B a mám velkou radost, že jsem odčinil ranní výsledek.

Jirka nakonec bere dvojku, třetí je Michal Frič s váhou 5.310g. Na sektoru A vítězí z forhontu Viktor Štovčík s váhou 11.400g před Radimem Heroutem, který bere dvojku za 8.760g a třetím Martinem Maťákem s váhou rovných 7kg.

V druhém kole máme součet 10 za 1+2+7, víme, že to není ideální, ale dává nám to šanci, že se opět “proprůměrníme” na bednu. Jako pořadatelé závodu chystáme zázemí a ceny na vyhlášení a jakmile je vše sečteno a nachystáno nic už nebrání závěrečnému slovu o průběhu závodu, kterého se ujímá Jenda Stárek a samotného vyhlášení výsledků a předání
krásných cen od sponzora závodu Františka Hanáčka zastupujícího značku MAVER, kterému tímto děkujeme.

Poděkování také patří PS MRS Žďár nad Sázavou za zapůjčení této krásné vody a všem závodníkům za fair play závod a šetrné zacházení s rybami.

Ceny a poháry závodu

1. místo – Josef Konopásek (1+1) 37.810 g
2. místo – Viktor Štovčík (2+1) 24.810 g
3. místo – Jan Zavřel (1+3) 22.350 g

1. místo – junioři – Víťa Král ml.

1. místo – ženy – Andrea Pechalová

Příprava tratě - vodní lovec :-)
Příprava tratě – vodní lovec 🙂

Týmy:
1. místo – Black small Zauwi (Černý, Zavřel, Malý ml.) – 19b 59.410 g
2. místo – MAVER FEEDER TEAM MORAVIA (Koucký, Stárek, Tomšík)- 24b 55.690 g
3. místo – GARBOLINO FEEDER TEAM DELTA (Štovčík, Kloupar J., Kloupar L.)- 25b 53.670g

1. kolo Krajského přeboru Moravského rybářského svazu v LRU feeder 2019, který se letos spojil s pohárovým závodem Maver cup je za námi a nám (MAVER FEEDER TEAM MORAVIA) se podařilo po loňském vítězství na tomto revíru dostat opět na bednu a získat krásné 2. místo. Navíc jsme se v soutěži jednotlivců umístili všichni 3 v TOP 10.

Jenda Stárek vybojoval nepopulární bramborovou medaili za 4. místo s pěkným součtem 3+2, Honza Tomšík bral 9. místo a já (Koudy) 10. místo.

Jednotlivce vyhrál “o parník” Pepa Konopásek, kategorii žen Andrea Pechalová a kategorii juniorů Víťa král ml., v týmech zvítězili Black small Zauwi a s náskokem 5b se ujali vedení Maver Cupu 2019.

Další kolo Maver cupu 2019 se koná koncem června na krásném revíru v Měříně, kde se nám loni podařilo vyhrát, uvidíme, co nám tamní rybí obsádka připraví za překvapení v letošním ročníku.

Použité vybavení

Pruty: MAVER FEEDER MV-R COMMERCIAL 2.DÍL – 3m
Navijáky Spro Red Arc 10400
Kmen – pletenka Maver dual band 0,02mm a 0,05 mm
Šokovka – vlasec River stone, 5 metrů z 0,22mm
Návazec SLR 0,08 – 0,14mm a háček Owner Pin Hook č.14 a 16. Délka celé sestavy 60-80 cm.
Montáž: průběžná s krmítkem “Jendítko” – domácí výroby.

Za MAVER FEEDER TEAM MORAVIA
M. Koucký – Koudy

1 hvězdička2 hvězdičky3 hvězdičky4 hvězdičky5 hvězdiček (1 hlasů, průměr: 5,00 z 5)