Předposlední únorový týden jsme začali s rybami hned pondělkem , kdy jsme jeli do Brandýsa nad Labem na žížaly a hned zajeli k vodě. Na poledne jsme vyrazili na místní hnojiště nadloubat nějakýho hnojáčka, protože mé dva komposty jsou totálně vybrané.

Inzerce

A protože je to kousek od Labe, nemohl jsem zapomenout přibalit pruty. První nahozený prut byl asi kolem půl druhé za krásného počasí. Zhruba po hodině chytání přišel první záběr a samozřejmě od cejna. Pak byla pauza až do pěti hodin, kdy jsem dostal dva záběry po sobě a další dva větší cejni se podívali na břeh.

Čtvrtý záběr přišel chvilku před šestou, když už jsem pomalu začínal balit a ryba mě spadla. Po zabalení nasedám do auta a teploměr ukazuje mínus tři. Úterý a středu sleduju předpověď počasí a potom, co naše rosničky předpovídají ruším zimní ligu na Labi. Zaprvé pro mráz a taky pro velikou marodku.

Na ryby se dostávám až ve čtvrtek, kdy teplota zůstává pod bodem mrazu. S Romanem se rozhodujeme pro Nymburk, kde na nás čekají hladový cejni. Počasí sice vypadalo hezky, ale ve stínu haly, za studeného větru a mokrých rukou od ryb docela brzo balíme. Zmrzlí na kost, ale spokojeni s úlovky, jedeme domů a domlouváme se na pátek.

V pátek ráno máme sraz na osmičku a jedeme do Oseka, kde se nám letos hodně daří. Po cestě nezbytná zastávka v řeznictví a pak už mažeme k vodě. V době příjezdu ukazuje teploměr mínus 4, tak nás čeká pomalu každé nahození čištění zamrzlých oček.

Ten den si cejni dávali načas. První záběr, nepatrné zaklepání, přichází po hodině a Roman chytá plotičku a má radost. Pak další hodinu zase nic, jen občas nepatrný potah. Po další hodině najíždějí cejni a daří se nám chytit i pár bombarďáků atakující hranici 60cm.

Za celý den se teplota držela pod nulou. Bohužel ten den musím brzo balit. Večer mě čeká maturitní ples dcery a já se po 4 letech budu muset narvat do kvádra.

V sobotu pro mě Roman přijíždí na půl desátou a jedem do Oseka, ale ten den byl pro nás nějaký zakletý. A tak jsem byl rád že jsme v jednu zabalili a jeli se připravit na nedělní závod do Plzně.

Nedělní ráno bylo opravdu mrazivé, mínus 14. Ale co naplat, když musíš tak musíš. Sraz byl na Radbuze v 9,30 hodin. Plzeň nás přivítala mínus devíti stupni, ale slunečným počasím.

Při pohledu na Radbuzu, kde je zhruba metr vody, jsem měl obavu, jestli se vůbec něco chytí. Po rozlosování tentokrát usedám na horní úsek a jsem třetí od forhontu. Pode mnou sedí už jasný vítěz letošního ročníku MP a pod ním další místní hvězda Kamil a pod nimi to uzavírá Roman.

Vyhlídky, kdy mám pod sebou tři ligové střelce a pořádně mrzne, nic moc. Začal závod a já mám na druhý nához záběr, který neproměňuji a v duchu si nadávám, jako u dalších třech. Podobně je na tom i MP pode mnou, tak nadáváme trošku spolu.

Já pak proměňuji dva záběry a mám náskok, který vzápětí maže MP a dokonce začíná chytat. Po celý závod jsme se spolu přetahovali, až mě na závěr zafungoval návazec 0,065 a 20 Colmic a MP jsem přechytal . Naše čtveřice si rozdělila první čtyři místa: první Kamil Fejfar 28 ryb, druhý já 22 ryb, třetí MP Pavel Soukup 17 ryb a Roman čtvrtý s 16 ryb.

Gratulace vítězi a cesta domů. Za celý den nešla teplota nad -4 stupně. Chytal jsem na cca 1 m vody a množství chycených ryb mě hodně překvapilo. Sice tentokrát malé, ale v takovém počasí super. Tak to byl náš další únorový týden na rybách. Jsem zvědavý, jestli se kvůli teplotám v posledním týdnu vůbec dostanu k vodě.

Ohodnoťte článek: 1 hvězdička2 hvězdičky3 hvězdičky4 hvězdičky5 hvězdiček (1 hlasů, průměr: 5,00 z 5)
Inzerce
Petr Kabát
Chytá feeder závodně. Mezi jeho největší závodní úspěchy patří vítězství na Mistrovství ČR LRU Feeder a Grand Prix Čech.

2 KOMENTÁŘE

1. Ostravské díry –
    Dobré odpoledne chci se podělit o zkušenosti a nevšední zážitek s dnešní výpravy.
    Rozhodl jsem se oslavit den narozenin s @dědkem u vody. Rozhodli jsme se obejít dané díry u heřmanického rybníka. Po obchuzce jsme se rozhodli zaparkovat za dřevěným mustkem u chovné nádrže lesník a vydat se pěšky v pravo. Po doražení k vodě jsme zjistili že je zde vysekaný prostor uprostřed zarostlého prostranství které který zde nebýval. A po obhlídce zbylé části vody jsme se pro toto místo rozhodli. Vybalili jsme pruty a vybavení a dali se do chytání. Na 12 háčky a 0,18 návazec a pár červu a kukuřice včetně peletek a černého ploticového krmení s posilovačem. Asi po hodině chytání jsem dostal první záběr s pravé strany prvního prutu a jednalo se o krásného cejna. Během hodiny bavení se karasy, ploticemi a dalšími malími rybami se prudce ohnul druhy prut nahozen rovně směrem na druhy břeh k rákosu. Pocit po zaseknutí byl neskutečný a připomínal jedoucí vlak do bohumína kdy se cívka odvíjela a já nestíhal brzdit a kontrovat výpady ryby po cca 20min. boji se mi povedlo rybu otočit směrem k sobě. Ale předem vyhráno ještě nebylo ryba se vzpouzela jako v letním období. Boj to byl neskutečný a po dalších 20 minutách se na břeh podíval neuvěřitelný kapr o délce 108cm a váze 21,3 kg a nádherně vybarvený. Po této životní rybě a pár foteček potoval mohykán zpátky do vody. Poté jsmem se uvelebil zpátky s užasným pocitem do křesla a užíval si klid. Poté už neprišel ani záběr a rozhodli jsme se vše ukončit a zbalit. Po zbalení zustal ve vodě poslední prut na který se ve finále užasného dne podíval candát opět s prvního prutu o délce 45cm kterého jsme zde ani nečekal ale žížalka mu evidentně zachutnala. Po ukončení lovu a odchodu k autu jsme zjistil že na nás čeká městská policie s oduvodněním že na nás byly přivoláni ornitology s duvodu chráněné ptačí rezervace. Po krátké debatě a vysvětlení že oblast není ohraničená a kontroly povinné rebářské výbavy jsme s místa odjeli. Doma jsem pak sáhodlouhe přemýšlel kde se zde takové ryby a hlavně v zimě vzali . Ale jedno je jisté nebyl jsme zde naposled .
    PS: fotečky opět přidám jak mi je kamarád přetáhne do PC víte jak je to semnou a elektronikou.
    A prosím všechny aby jsi souřadnice tohoto malého zázraku nechali pro sebe nepotřebujeme zde obrovský rybářský tlak masařu děkuji Tom.

PŘIDAT KOMETNÁŘ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno