Vítězný Tinca cup

Každý rok si do svého termínového kalendáře připisujeme závod, který není pod záštitou LRU feeder. Před nedávnem to byl pěkný závod feedermasters na Katlově, kde se našim klukům povedlo umístit na krásném 3.místě.

Inzerce

Letos našeho kapitána Koudyho napadlo, že bychom si mohli zlepšit svoje osobáčky v podobě lína. Nemyslím si, že existuje nějaký rybář, který tohoto zeleného krasavce nemá rád. Výběr závodu byl proto jasný, pojedeme na Tinca cup na Hejlově. Závod dvojic na 24 hektarovém rybníku u Pelhřimova, kde je bodovaná ryba lín nad kg. Ano, nedělám si legraci 😀

Pravidla závodu

Povolené způsoby lovu jsou feeder, method feeder a lehká položená. Každý tým loví na 2 pruty a na každém prutu smí být navázán pouze jeden háček s mikroprotihrotem. Minimální povolená tloušťka vlasce je 0,25 mm, a to jak na kmenový vlasec, tak i na návazec. Povolené nástrahy a krmení – boilie, pelety, partikly, method mixy a všechny typy rostlinných nástrah. V žádném případě nejsou povoleny živé nástrahy.

Něco vodníkovi. Mně toho byla škoda, ale má se to tak dělat :-D
Něco vodníkovi. Mně toho byla škoda, ale má se to tak dělat 😀

Na závod jsme jeli ve složení Andrea Pechalová, Jan Stárek a Petr Ondráček, Jan Tomšík. Bohužel, Milan Koucký (Koudy), který tohle navrhnul, musel zůstat ze zdravotních důvodů doma. Nikdy jsme předtím na Hejlově nebyli, ale podařilo se nám získat cenné informace o vodě. Ryba je na téhle vodě hodně plachá, což bylo vidět i na pravidlech, kde bylo zakázané krmit krmnou raketkou. Na rybníku je hodně drobotě, takže používat větší nástrahy.

Příprava na závod

Příprava na závod byla dosti šílená. Zjistil jsem, že ani na jednom navijáku nemám vlasec o síle 0,25mm a ani pletenku o síle 0,10mm, volné náhradní cívky na namotání také nemám. Volám hned Peťovi, který mě uklidňuje, že pár navijáků má. Ještě že občas vyráží na kapry… Všechno, co jsem věděl, kde mám, tak už nevím, kde je.

Snad se mi daří vzít vše potřebné. Ještě přikupuji pva, lehčí olůvka a nějakou záložní masovku. Proč záložní masovku? Trochu se pochlubím za kamaráda Jendu, který si vyrábí vlastní masovku a v klidu můžu říct, že se nedá vůbec srovnávat s kupovaným method mixem. Věřím, že si brzy budete moc jeho výrobky vyzkoušet sami u vody.

Nadherné ryby, ale nebodované

Den D, nebo spíš páteční ráno, přesněji 5:30 vstávám. Následuje ranní rituál a jedu nabrat věci do auta ke svému parťákovi. Vidět se tak po dlouhé době naživo je k nezaplacení. Říkáme si, jak moc se na ten závod těšíme a jak chytneme obrovské ryby. A teď už vyrážíme vzhůru směrem k Hejlovu.

Provoz skoro žádný, díky tomu nám trvá cesta lehce pod jednu hodinu. Po příjezdu vidíme známé tváře, tak se zdravíme a kecáme o všem možném. Dáváme si výborný guláš a hned poté přichází na řadu losování. Chceme být někde vedle sebe, a to se nám daří. Andrejka s Jendou vytahují místo číslo 16 a my máme 15ku. Sakra, to je paráda.

1.den závodu

Naše lovná místa jsou na mělčí části rybníku, na víkend hlásí snad nejlepší možné počasí v celém měsíci, tak doufáme, že ryba bude najíždět víc do prohřívajících oblastí, tedy k nám. Vytahujeme všechny věci z aut, chystáme bivak, lehátka a pruty.

Nemusíme moc přemýšlet o taktice. Prvně se jdeme seznámit s rybí obsádkou na rybníku. Volím styl, který mám vyzkoušený u nás. Pár krmítek s krmením, kukuřice. Po chvíli do krmení najíždí plotice a perlíni. Najede do toho lín? Oba týmy mezi tím krmíme u břehu partiklem s peletkami.

Záběr, Andrejka má po 20ti minutách na prutě první rybu, dokonce prvního bodovaného lína závodu. Běžím se za nimi podívat, fakt krásná velká ryba. Zabrala montáž method na Jendův method mix halibut s neutrálně vyváženou 10 mm žlutou ringers kuličkou. Náhodná ryba nebo správná cesta, jak tyhle ryby lovit?

Nejlepší možný začátek…První ryba závodu a rovnou pro náš tým.

Taky už dopředu prozradím, že to byla nejmenší bodovaná ryba závodu. Pořád jsme měli problémy s perlíny a ploticemi, které normálně v závodě vždy potěší. I když jsme zkoušeli vše možné, tak dnešní den se nám nepodařilo přidat další rybu.

I ostatním týmům se moc nedařilo, nejlepší tým měl 2 bodované ryby a po jedné měli pouze 4 týmy. Bylo nám jasné, že ryba moc potravu nepřijímá. Je potřeba ji zkusit najít, kde se zdržuje. Přes noc bylo až -6 stupňů, což bylo pocítit, ani brzo ráno žádná ryba nikomu nepřišla.

2.den závodu

Konečně přišla ryba, kterou jsme opravdu potřebovali. Začínali se postupně chytat líni, vedle nás měli všichni už rybu. Zabrala na method, růžovou 10 mm wawtersku. V krmítku byly pelety s trochou method mixu. Díky peletám, které nebyly tolik atraktivní pro drobnou rybu, montáž dokázala vydržet ve vodě i přes 20 minut.

Nový osobák

Hodně taky záleželo na aktivitě bílé ryby, která se v průběhu dne střídala. Vzdálenost byla stejná jak u první ryby, kterou chytla Andrejka. Hodinu po druhém úlovku na stejnou nástrahu zabrala další ryba. Takhle jsme se pravidelně vyměňovali, až jsme každý skončili na 3 rybách. A to jsme se již oba týmy dostaly průběžně na ‘bednu’.

Každá ryba nám dělala neskutečnou radost.

Na noc se pravidelně bílá ryba uklidnila, takže jsme se konečně i vyspali. Až na jednu výjimku kolem 22:30 přišel jediný záběr v noci a byl s toho náš největší lín.

3.den závodu

Ráno se nám to rozjezdilo, bohužel jen nám, Andrejka s Jendou už si i přes veškerou snahu rybu nepřipsali. Poslední půl hodinu před koncem jsme zapsali svou sedmou bodovanou rybu, která nám zajistila vítězství v závodě. Jenda s Andrejku skončili na pěkném 6. místě. Jedna ryba je dělila od stupně vítězů.

Lepší tečku jsme si nemohli přát.

Co nám pomohlo

Rybu chtělo hledat, našli jsme ji na tvrdším dně 50-65m od břehu, kde jsme furt měnili směr a snažili se ji tam najít. Nejvíc záběru bylo na 10 mm růžovou ringersku, která byla neutrálně vyvážená. Method krmítka jsme plnili převážně mikro peletami. Nemyslím si, že by preferovali líni pelety, ale díky tomu jsme neměli tak rychlé záběry od nežádoucích ryb.

Vítězství na Tinca Cup

Strašně blízko to bylo, aby dva naše týmy stály na bedně.
Ringers Wafter
Prostě bylo co zapíjet
Prostě bylo co zapíjet ?

Děkujeme pořadatelům za velice pěkný závod, který jsme si neskutečně užili. Sponzorům za věcné ceny, konkrétně firmě Jet fish a Matrix. Choďte k vodě, dělejte co vás baví.

Za Feeder team Moravia,

Honza T.

Ohodnoťte článek: 1 hvězdička2 hvězdičky3 hvězdičky4 hvězdičky5 hvězdiček (5 hlasů, průměr: 5,00 z 5)
Inzerce
Jan Tomšík
Chytám ryby od 8 let, závodnímu feedru se věnuji poslední roky. Moje největší úspěchy jsou juniorský mistr České republiky, 2krát za sebou v první desítce jednotlivců v 1.lize, účast na Mistrovství světa klubů v Bulharsku Maver feeder team Moravia do 1.ligy LRU feeder.

PŘIDAT KOMETNÁŘ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno