Karbonové podložky do cívky navijáku
Karbonové podložky do cívky navijáku

V tomto článku se dozvíte proč a jak si sami doma můžete vyměnit karbonové podložky v cívce navijáku s přední brzdou. Některé navijáky mají karbonové podložky v cívkách již v základu, ale u většiny najdeme tradičně spíše filcové podložky.

Inzerce
Původní filcové podložky z cívky navijáku
Původní filcové podložky z cívky navijáku

Karbonové podložky mohou výrazně vylepšit chod brzdy navijáku. Brzda s karbonovými podložkami má plynulejší chod a přesnější nastavení odporu.

Postup výměny podložek

Postup výměny je velmi jednoduchý a stačí vám k tomu sada karbonových podložek správné velikosti.

  1. Nejprve sundáte cívku z navijáku úplným vyšroubováním matice brzdy
  2. Zhora odstraníte pojistnou zarážku podložek (nejsnáze plochým šroubovákem)
  3. Vysuneme všechny podložky z cívky.
  4. Odděláme filcové podložky a nahradíme je karbonovými
  5. Vrátíme podložky zpět do cívky ve správném pořadí. Úplně dospod karbonová, poté kovová a tak se to střídá a nahoře bude poslední kovová.

Také se můžete podívat na celý postup výměny podložek na videu.

Výběr podložek

Dá se říct, že nejsložitější část je najít karbonové podložky, které budou mít správnou velikost. Já jsem měnil karbonové podložky u navijáku Shimano Catana 4000 FB, kde to bylo poměrně jednoduché.

Naviják má tři podložky o průměru 18 milimetrů, které se dají pořídit v sadě od značky Delphin za cenu okolo 100 Kč. Pokud máte stejný rozměr stačí objednat tuto sadu podložek:

Delphin Karbonové podložky 20,30,40 18mm 3ks (odkaz zde)

Karbonové podložky Delphin
Karbonové podložky Delphin

Závěr

U mojí Catany je rozdíl v chodu brzdy po přidání karbonových podložek opravdu výrazný. Nezměnila se sice nijak výrazně délka brzdy. Ale nastavení odporu je přesnější a chod brzdy je krásně hladký.

Ohodnoťte článek: 1 hvězdička2 hvězdičky3 hvězdičky4 hvězdičky5 hvězdiček (3 hlasů, průměr: 5,00 z 5)
Loading...
Inzerce

PŘIDAT KOMETNÁŘ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno