První jednička v 1. feederové lize

262
třetí kolo první ligy feederu ovládly Maver týmy
Maverácká víkendová dominance :-)

3. kolo 1. ligy LRU Feeder – Rataje nad Sázavou

Je tomu už nějaký ten pátek, kdy jsem začal s feederovými závody. Závodní “kariéru” odstartoval se dvěma feederovými pruty jako jednotlivec v Krajském přeboru MRS, později založil tým, se kterým jsem vyhrál divizi a probojoval se do 2. ligy LRU feeder a po třech sezonách ve druhé lize následoval pro letošní sezónu (2019) posun do I.ligy LRU Feeder.

Před startem samotné sezóny bych si nikdy nepomyslel, že článek s tímto názvem budu moct napsat, natož takto brzy. Do premiérové prvoligové sezóny šel náš tým MAVER FEEDER TEAM MORAVIA s pokorou a s myšlenkou, že zkusíme neudělat ostudu a vyzkoušíme si, jak se závodí s těmi nejlepšími závodníky v ČR.

A světe div se, ono se nám od začátku dařilo poměrně dobře. První kolo jsme brali týmovou bramboru za 4. místo a v kole druhém jsme si na bednu dokonce “sáhli”, 3. místo v týmech pro nás bylo skvělým úspěchem a radost v týmu veliká. Navíc jsme se po půlce sezóny zařadili na průběžné 2. místo v týmech a Jenda Stárek a Honza Tomšík skvělými výkony mezi nejlepšími jednotlivce.

Před třetím kolem to tak vypadalo, že bychom třeba ani nemuseli zpět do druhé ligy a když budeme mít ještě trošku štěstí, mohli bychom vychytat nějaký slušný výsledek. Jak si často v týmu opakujeme: “Proprůměrnit se k dobrému výsledku” 🙂

Tréninkový závod a trénink

Na závodní trati v Ratajích nad Sázavou, zvolené pro 3. kolo 1. ligy, nikdo z našeho týmu nikdy nechytal a informací o zdejším chytání jsme měli jen velmi pomálu. Bylo tedy rozhodnuto ještě před sezónou, že se zúčastníme závodu Šternberský Feeder Cup, který se uskuteční 14 dní před ligou a bude tak pěkným ostrým tréninkem na ligový závod.

Na závod jsme vyrazili ve 4 lidech, vyzkoušeli si zdejší trať, různé styly lovu, poznali, o čem zdejší chytání asi bude, užili si fajn víkend s přáteli a posbírali hromadu poznatků a dobrých tipů. To zpětně hodnotím, jako velmi přínosné pro ligový závod.

Takový cejn na Ratajích už potěší

Je tu pátek, den před závodem a já (Koudy) s Andrejkou plni odhodlání razíme směr Rataje, prosvištíme dálnicí D1 (prosvištíme=nestáli jsme tam půl dne v koloně). Když přijíždíme, na závodní trati je už rušno, první týmy již trénují.

Jdeme se pozdravit s kamarády a obhlídnout trať. Překvapivě bere dost ryb. Zanedlouho přijíždí zbytek týmu a tak můžeme vyrazit na tréninková místa A4-A6, která nám byla přidělena.

Byl to úsek nedaleko forhontu u nadjezí, kde se očekávaly nejslabší úlovky. Pro trénink dobré místo, máme tak aspoň šanci vyzkoušet si, jak se popasujeme s horšími místy s minimem ryb.

Trénink napověděl, že situace s braním ryb bude podobná jako před dvěma týdny, tedy velmi slabá a půjde o každou rybu. Vyzkoušeli jsme, co jsme mohli, pochytali rozmanitou obsádku ryb a nastavili si jasný plán pro zítřejší den.

Balíme a odjíždíme na ubytování, penzion v Ratajích, kde budeme trávit stmelovací víkend s Maveráky z Čech. 🙂 První večer se “společensky” velmi povedl, a proto si dovolím vynechat jakékoliv detaily 🙂

Andrejka - trenérka a břehařka, která byla velkou oporou týmu :-)
Andrejka – trenérka a břehařka, která byla velkou oporou týmu 🙂

1. závod – sobota

Probouzíme se do uplakaného říjnového rána ještě za tmy, v menším chaosu chystáme vše potřebné a vyrážíme na závodní trať. Rozdělujeme si úkoly a pod deštníky chystáme krmení a živou, Andrejku – naši trenérku a břehařku vysíláme losovat.

Úkol zní jasně, nechceme forhont, který jsme ještě neměli a rádi bychom této malé výhody využili na posledním kole na Labi v Mělníku, kde by měl mít větší význam. Máme přichystáno a Andrejka splnila úkol, paráda, fořt tento víkend nebude. Honza Tomšík jde na A3, Jenda Stárek na B10 a já – Koudy na C3, los vypadá průměrně, uvidíme, jaká bude realita na trati.

Počasí se umoudřilo a mraky se začínají trošku trhat, přesouvám se na své místo C3, což je místo na louce nedaleko zaparkovaných karavanů domácích rybářů. Traduje se, že tady ryby jsou. Nevýhodou ale je, že jsem velmi daleko od forhontu, který na tomto sektoru velmi dobře funguje.

Bude velmi těžké přechytat závodníky blíže forhontu, především první 4 poblíž železničního mostu. No, karty jsou rozdány a je čas se s tím nějak poprat. Zkoumám dno, nacházím místo, které se mi líbí, klipuju pruty, chystám vše potřebné, kontrola krmení v pořádku. Nachystáno, vyladěno téměř k dokonalosti, můžeme jít na to!

Je tu signál krmení. Posílám na místo 5 středních košíků. Všímám si, že jsem oproti většině soupeřů o dost dál, napravo sedící Martin Štěpnička krmí místa dvě. Je tu start závodu. Vím, že je zde neuvěřitelně důležitá první hodina, možná hodina a půl závodu, pak už je to se záběry o dost slabší.

Snažím se být tedy maximálně soustředěný a aktivní. V sektoru se už objevují první úlovky. Já jsem asi 3 nahození bez záběru, Martin po pravici má už 2 ryby. Většina ryb se tahá ze středu řeky, já jsem dál. Zkouším vydržet na místě a vyplácí se to, první záběr je tu.

Vytahuji pěkného cejna, paráda. Jedeme dál. Ryby začaly k mému překvapení krásně brát, to tu neznám. Postupně v pěkném tempu přidávám cejna za cejnem a vypadá to, že jsem na tom dobře. V podobném tempu chytá jen napravo sedící Martin.

Euforie vydržela asi 2h, pak už začaly záběry slábnout a bylo třeba začít vymýšlet. Mám 17 cejnů. Začíná se kazit počasí, pofukuje vítr a opět se zatáhlo. Zkouším zjemnit a pohrát si s dávkováním krmení a živé složky a přináší mi to pár dalších ryb. Začalo pršet a já, abych zůstal co nejpřesnější a aktivní, chytám bez deštníku jen v nepromokavém obleku. Když končí 4 hodina závodu, mám 24 cejnů. Martin po mé pravici mi ale začíná utíkat.

Teď teprve začíná opravdová zkouška pro tvrďáky – ledový vítr, déšť a já se pěkně klepu. Navíc jsem nějak neodhadl čas a mám velmi málo velké patentky na háček, která je zde naprosto stěžejní.

Přichází Andrejka s nemilou zprávou, u forhontu se chytá hodně ryb a to velkých, nebudu na tom údajně moc dobře. Tato informace mě trošku rozhodila z rytmu a chuti v tomto počasí něco dělat, myslel jsem si doteď, že jsem na tom hodně dobře. I přes veškerou nepřízeň, jak špatných zpráv, tak počasí, jsem si po pár sekundách řekl, že to jen tak nevzdám a zabojuju pro tým! Pokračoval jsem v takovém malém závodnickém “transu” (za celých 5h jsem se ani nenapil) až do konce závodu a pár ryb ještě přidal.

Konec prvního kola proběhl v nepříjemném větru a dešti

Je tu konec, díky bohu! Tohle bylo jedno z nejtěžších kol, které jsem odchytal, promrzl jsem tak na 3 generace dopředu a nejspíš ještě neudělal dobrý výsledek. S drkotáním zubů sleduji vážení. Martin, který seděl vedle, má 12kg, krásný výsledek. Mých 28 cejnů nakonec váží 9,7kg, což je méně než jsem čekal.

Jdu s váhou a nevypadá to k mému překvapení zase na takový propadák. Porazili mě ještě dva soupeři s váhou nad 10kg a pak forhont a místo vedle forhontu, kde se nachytaly váhy kolem 20kg. Beru tedy sektorovou šestku, pro někoho propadák, pro mě z dnešního místa super výsledek.

Další skvělá zpráva je, že jako tým jsme zachytali parádně. Jenda vybojoval na sektoru B skvělou 2 a Honzík z těžkého místa na áčku pěknou 6. Celkově tedy součet 14, což nám stačí na 3. místo po prvním dni.

Balíme promoklé věci a odjíždíme na ubytování. Teplá sprcha, grog a parádní večeře, na které nás královsky hostil kamarád Roman, který slavil narozeniny, byly krásným zakončením náročného dne.

“Společenský večer a stmelování se” tří Maver týmů z první ligy bylo super a moc se mi líbila myšlenka, že přes den jsme soupeři, kteří si nic nedarují a po závodě kamarádi, i když se známe jen chvíli. 🙂

2. závod – neděle

Nedělní ráno se nese v duchu podobném předešlému ránu, jen chaosu je trochu více, když na ubytování nefungují světla :-). Na závodní trať dorážíme docela brzy, máme tak čas si vše nachystat, rozdělujeme krmení, živou a Andrejka nám už nese dnešní rozlosování. Na sektor A jdu dnes já a to na místo A8, sektor B si zopakuje Jenda a to na místě B1, Honzík zamíří na C8.

Přejeme si štěstí a jdeme na místa. Moje áčko mi přijde jako reprezentační sešlost, když nedaleko mě usedají Čabi, Radynek, Pepa Konopásek a Milan Štěpnička. Vím, že dnes to opravdu nebude zadarmo. Po mé levici si sedá Olivka a tak vím, že mám aspoň Maveráckého parťáka v boji :-).

V tomto závodě se počítala každá rybička

Je tu první signál, krmíme. Tentokrát volím dvě místa, která jsem si v přípravě našel a zalíbila se mi, jedno cca v polovině řeky, druhé cca ve 3/4 a protože je zde řeka široká, mám ještě nachystánu záložní variantu na tlouště, pod druhým břehem.

Na obě místa posílám 4 střední košíky krmení a čekám na signál pro start závodu. Začínáme chytat. Zkouším vzdálenější místo, soupeři z obou stran místa v cca polovině řeky. Jarda Kameník po pravici začal pravidelně odchytávat ryby.

Vzdálenější místo mi nepřineslo záběr, jdu proto na bližší místo, kde je to o poznání lepší a začínají se dostavovat první záběry a ryby. Olivka má už taky nějaké ryby a Jarda je suverénně ve vedení. Většina závodníků má ovšem ojedinělé záběry a potvrzuje se, že na sektoru A bude velmi důležitá každá ryba.

Pepa Konopásek chytil z dálky krásného lína a teď zkouší oukleje. V té době mám asi 6 spodových ryb, cejny a podoustev. Čas pomalu ubíhá a já vím, že musím setrvat v taktice, kterou jsem si stanovil před samotným závodem.

Snažím se tedy strojově pokračovat a tato taktika se mi vyplácí, záběry sice slábnou, ale já postupně přidávám ryby do vezírku. Jsou to ojedinělé kusy, ale tady se počítá každá rybička. Přidávám ježdíky, okouna, malou plotičku, ouklej a mezi ně se občas připletla hezká bonusovka v podobě cejna nebo podoustve.

Parádně se rozchytal Čabi a dlouhou dobu všechny přechytával. Pěkně chytal i Olivka, kterému se dařili pěkní cejni. Naopak Jarda Kameník, který vedl od začátku rozdílem třídy, byl bez záběru. Hodinu před koncem zkouším tlouště pod druhým břehem, ovšem bez úspěchu. Poslední hodina byla stěžejní, nebralo už nikomu mimo lovců ouklejí.

V závodě bonusový tloušť nepřišel

Cítil jsem se na umístění kolem středu sektoru a to se mi moc nelíbilo, poslední hodina, musím s tím něco udělat, změnil jsem pár detailů – styl lovu, dávkování krmení a živé složky a do poslední hodiny dal absolutně vše.

Vyplatilo se a jako jediný jsem odchytil ještě několik hezkých spodových ryb. Je tu konec, s tímto kolem jsem nadmíru spokojen, dostal jsem ze sebe maximum, žádná ryba mi nespadla, žádnou jsem neutrhl i přesto, že jsem chytal nejjemněji, jak umím, velkou většinu záběrů jsem využil. Teď už se výsledek mého snažení ukáže na váze.

Váží se od forhontu. Tam má Ondra Hájek 2,9kg, což je pěkný výsledek, dále jsou menší nebo podobné váhy. Pepa Konopásek má 3,7kg, vedle sedící Jarda Kameník rovné 4kg především za krásné ryby ze začátku kola a zatím vede.

Jsem na řadě a tajně doufám, že budu mít alespoň ke 4kg. Váha ukazuje 4.370g, super! Olivka k mému překvapení 3,1kg, čekal jsem, že budeme mít podobnou váhu. Na řadě je Čabi, který vedl velkou část závodu, vytahuje ryby a vím, že bude zle. Váha skáče a zastavuje se na 4.340g. Mám o 30g víc! Nechce se mi tomu věřit. Nikdo už víc nemá a já vyhrávám sektor. Poprvé v lize a zrovna v tomto důležitém závodě.

Jdu se podívat na sektor B, kde jde na řadu k váze náš Jenda, na sektoru B spodová ryba taky téměř nebrala a tak se Jenda pustil týmově do ouklejí. Vytahuje neskutečné akvárko a váží rovné 3kg, což mu vyneslo skvělou 4 v sektoru. Honzík na sektoru C vybojoval parádní 5. Máme za dnešní den součet 10!

Jenda Stárek si užívá pidirybičkaření :-)
Jenda Stárek si užívá pidirybičkaření 🙂

Víme, že bedna bude, teď už je jen otázka, jak se dařilo ostatním týmům. Spokojený jdu balit věci. Vše nahážu do auta a mířím za klukama. Dle našich složitých matematických propočtů to vypadá, že by s námi na bedně mohli být i kluci z Maver Feeder Klubu Třebíč, protože zachytali taky skvěle.

A jak to vše dopadlo?

Sobota
Sektor A – Pavel Velebný – 8.840g
Sektor B – Jakub Šabata – 9.720g
Sektor C – Vladimír Hrabal – 21.850g (rekord závodní trati)

Neděle
3. místo – Antonín Kunst – 2+2 – 28.220g

Týmy
1. místo – MAVER FEEDER TEAM MORAVIA – MRS (Koucký, Stárek, Tomšík) – 24b
2. místo – TUBERTINI FEEDER TEAM ČRS SÚS MO Mladá Boleslav (Kameník, Velebný, Šetina) – 30b
3. místo – Maver Feeder Klub Třebíč (Oliva, Kunst, Ondráček) – 31b

Nejlepší týmy 3. kola 1. ligy

I když se to zdálo neuvěřitelné náš tým MAVER FEEDER TEAM MORAVIA vyhrál tento závod, poprvé v první lize, navíc já poprvé v lize vyhrál svůj sektor. Dokonce se nám podařilo v tomto závodě dostat i do TOP 10 jednotlivců – Jenda Stárek bral skvělým výkonem 7. místo se součtem 2+4 a váhou 9.080g, já jsem mu šlapal na paty se součtem 6+1 a váhou 14.080g a umístil se na pěkném 8. místě.

Byl to krásný pocit z vydařeného závodu a parádního víkendu a my jsme si ho jako ligoví nováčci moc užili. Třešničkou na dortu bylo krásné třetí místo našich kamarádů z týmu Maver Feeder Klub Třebíč a třetí místo Tondy Kunsta v jednotlivcích.

třetí kolo první ligy feederu ovládly Maver týmy
Maverácká víkendová dominance 🙂

Tento skvělý týmový výkon nám upevnil průběžnou druhou pozici v celkovém hodnocení 1. ligy po 3. kolech v soutěži týmu a díky skvělým individuálním výkonům jsou Jenda Stárek na průběžném 2. místě a Honza Tomšík na 3. místě soutěže jednotlivců. Třetí říjnový víkend nás čeká poslední kolo 1. ligy na Labi v Mělníku, kde zkusíme zabojovat o co nejlepší výsledek v naší premiérové ligové sezóně.

Za MAVER FEEDER TEAM MORAVIA
Koudy – M.Koucký

Ohodnoťte článek: 1 hvězdička2 hvězdičky3 hvězdičky4 hvězdičky5 hvězdiček (4 hlasů, průměr: 4,75 z 5)
Inzerce

PŘIDAT KOMETNÁŘ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno