2. ročník Barbus cupu v Týnci nad Labem, aneb moravské překvapení v Čechách

229

Aktualizováno:

Barbus cup je závod dvojic, kde rybář chytá hned vedle svého parťáka v sektoru. Takových závodů moc není, a proto účastí patří mezi jedny z největších závodů ve feedru u nás. Minulý rok jsme měli opravdu blízko k překvapení, bohužel řada drobných chyb nás stála bednu.

Chytalo se tu opravdu poskrovnu, voda skoro netekla, braly menší ryby, přesto jsme si závod užili a čekali na další ročník. Letos jsme poskládali dva týmy ve složení: Koucký, Pechalová a Ondráček, Tomšík. Nebyli bychom to my, kdybychom nevyrazili trénovat už v pátek.

Trénink

Vybalili jsme si věci, párkrát nahodili a museli jsme zase balit, protože se blížil slušný liják. Ryb jsme pochytali pár, většinu hned na začátku, pak to byly spíše náhodné záběry. Večer po dešti jsme ještě šli na chvíli nahodit, moc lidí netrénovalo, tak nám to šlo.

Ryba nám šla na hod a velikost byla nad loveným průměrem. Chytat kousek od kraje nám nefungovalo. Ryba zde byla menší a v malém počtu. Dál od břehu byla šance na úlovek větší ryby mnohem pravděpodobnější.

Barbus Cup 2019

Abyste byli úspěšní, tak musíte věřit krmení, které mícháte. U nás se to moc nestává, ale každý míchal trochu něco jiného. Hlavní je, že jsme věřili, že nám to bude fungovat. Ráno nikterak nespěcháme, tak spíme dlouho, jak kdybychom byli na dovolené. Krmení pouze dovlhčujeme a živou si bereme v chlaďáku přímo až k trati.

Při losování jsme mezi prvními, vytahuji A9. Chtěli jsme béčkový sektor, ten to sice není, ale nemusíme jezdit daleko. Naše druhá dvojice si vytahuje B8, popřejeme si hodně štěstí a vyrážíme.

Barbus Cup závod dvojic

1. kolo

1. kolo právě začíná. Rozhodujeme se chytat v druhé půlce závodní trati, trošku doufáme, že to bude podobné, jak v tréninku. Já chytám na 30 metrech, Petr jde na 35 metrů. Ryby začínají projevovat svou aktivitu asi až po 20 min. závodu.

Začínáme chytat skaláky dlaňových velikostí. V krmení se osvědčuje nejlíp kombinace malé patentky, kukel a pinek. Na háček dávám 3 pinky, ryby jsou zde opravdu malé a často se stávalo, že patentku jsem tahal vycucanou bez žádné detekce na špičce.

Celkem se rozchytám, myslel bych si, že mě to jde, ale vedle nás chytal Jarda Peterka a ten mě ujišťoval, že se dá chytání ještě o 2 levely posunout výš. Zkouším vše možné, ale nějak mi to nejde vyladit na Jardovo rychlostní tempo. Petr se vzadu trápí, tak přechází blíž na 25 metrů. Tam se po chvíli dostává na ryby a občas vytáhne i nějakou nadprůměrnou kolem 200 gramů.

Nebudeme na tom špatně, i tak jsem flustrovaný, jak nás Jarda s jeho parťákem rozbili. Z 18ti lidí v sektoru děláme s necelými 12 kg za 4. Chybělo nám 140 gramů na trojku v sektoru, ale také jsme mohli dělat za 5, když jsme porazili tým o 10 gramů. Dostáváme dobré zprávy, naše Áčko dělá taky za 4, aspoň si nebudeme závidět.

Feeder se začíná posouvat stále nahoru, kde pomalu každá ryba rozhoduje o místu, na kterém skončíte. Po závodu vyhodnocujeme taktiku na nedělní kolo.

Barbus Cup 2019
Nálada byla výborná i při selfíčkách, Koudy s Andrejkou.

2. kolo

2. kolo Barbus cupu. Co vyhodnocujeme po 1. kole? Trošku pozměníme vzdálenosti lovu. Já zůstanu na 30ti metrech, Petr půjde na 25 metrů. Přitom zkusím chvíli setrvat na 30ti metrech, pokud to tam nepůjde, přejdu na 15 metrů, kam pošlu na začátku lovu pár krmítek.

Vytahujeme B11, to je jen o pár míst vedle. Naši soukmenovci vytahují C9. Hvizd oznamuje začátek druhého kola. Víme, že pokud chceme mít šanci na bednu, musíme dělat za 1. Nesmíme pokazit začátek, a to se nám daří.

Chytáme průběžně ryby, žádná závratná velikost to není, ale váha pomalu naskakuje. Aktivita velké ryby na mém místě je nulová, ale aktivita rybiček se začíná zvyšovat, ještě upravuji krmení, kde trošku ubírám na pinkách a kuklách, za to přidávám více malé patentky.

Dostávám se do 1,5 hodinového tempa, kdy záběr mám do jedné minuty, a to ještě čekám na lepší záběr, kde mám větší úspěšnost záseku. Petrovi za to jdou větší ryby, ale musí si chvíli počkat. Jeho krmení ukazuje, že drobnou rybu dokáže trochu odselektovat. Dvě úplně odlišné taktiky jeví úspěch.

Jsme na tom dobře. Kolem nás se začínají ukazovat větší ryby, aktivita menších opadá. Máme náskok, který jsme si vydřeli v menších rybách, teď musíme reagovat na situaci, protože když chytáte velké ryby, tak se ztráta dotahuje velmi snadno.

Barbus Cup 2019

Přistřihávám hnojku, kterou dávám i na háček. Vždy vyberu menší, kterou v půli utrhnu a dva kousky napíchnu za jejich krajíčky a zajistím pinkou. Je to ono, záběry trvají déle, ale ryby stojí za to. Poslední hodina závodu, a díky změně taktiky se dostáváme na o dost lepší ryby.

Bohužel nevím, jestli jsme dost rychle zareagovali. Na GP Čech mě pomalá reakce stála umístění. Petr vytahuje svého životního skaláka přes 50 cm. Já chytám dva cejny kolem 1 kg. Konec závodu. Petr je spokojený, já jako vždy jsem trochu pesimista, myslím si, že jsme měli přejít dřív na větší ryby.

S 19kg porážíme všechny kolem sebe, poslední místo u skály, které je pověstné tím, že se tam chytají větší ryby než na jiných místech naplnilo pověsti. Kefas tým vytahuje svoje vezírky, Petr radši odchází, já nevím, co mám dělat, máme ohromné štěstí, jelikož je porážíme o 300 gramů.

Jak se říká: Štěstí přeje připraveným a my ho měli. Když to možná na bednu neklapne, tak aspoň máme sektorové prvenství. Koudymu s Andrejkou se dneska nedařilo, ztratili hodně větších ryb, které by je určitě posunuli pořadím výše.

Barbus Cup závod dvojic

Výsledky závodu

Při vyhlášení už víme, že to vyšlo. Potvrzuje to Jarda, který nás volá k sobě a předává nám 2. místa. Což v takové konkurenci pokládám za velký úspěch. Nemyslíte?

První tři týmy:

1. místo: Jaroslav Peterka, Ladislav Varga ( 2 body – 31 410 g )
2. místo: Petr Ondráček, Jan Tomšík ( 5 bodů – 31 080 g )
3. místo: Tomáš Černý st. , Tomáš Černý ml. ( 6 bodů – 28 530 g )

Ohodnoťte článek: 1 hvězdička2 hvězdičky3 hvězdičky4 hvězdičky5 hvězdiček (2 hlasů, průměr: 5,00 z 5)
Inzerce

PŘIDAT KOMETNÁŘ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno